Wednesday 4 December 2013

Resepi dim sum cincai tapi sedap!

Semalam tiba tiba pulak teringin makan dim sum,, nak keluar membeli mahal dah la dapat sikit je kan.... so baik buat sendiri, senang je rupanya..tapi maaf ye, saya ni pakai bahan yang ada dirumah saje..sebab itulah namanya cincai..Kalau korang macam saya tak cukup bahan pun gagah nak buat ha boleh lah ikut resepi ni,,tapi jika kalian nak resepi lengkap pun boleh just google ok..

Mula mula, kita sediakan bahan

Bahan bahan yg saya gunakan adalah apa yang ada dirumah saje ;)

Untuk inti:-
isi ayam kalau boleh ambil bahagian peha lebih manis
daun bawang
halia
telur (saya x letak pun nak jimat telur, hihi)
tepung jagung (pun x letak)
sedikit lada sulah
garam


sayur: carrot dan labu siam

Untuk kulit:-
adunan doh campuran tepung ubi dan tepung gandum dengan sedikit garam.




Kemudian kisar tanpa air kesemua bahan inti kecuali sayur...
Pastu bolehlah bungkus ke dalam doh tepung tadi..dan kukus....


hah, dah siap! senang kan






saya suka kulitnya tebal sikit liat liat gitu sedap mengunyah, kalau uols tak suka nipiskan je ye..tak de hal ;)

selamat mencuba! :)

No comments:

Post a Comment